Back

Uuden ajan kynnyksellä

Mallintaminen ja järjestelmällinen tuotteen tiedonhallinta on arkipäivää monelle yritykselle. Ainakin tuoterakenteet, mallit ja piirustukset löytyvät keskitetysti ja niitä voi helposti etsiä ja jakaa. Pk-sektorilla ja etenkin kasvavilla ja vientiin hamuavilla firmoilla riittää kuitenkin monilla vielä tekemistä. Alati kasvava tiedon ja vaatimusten määrä, laajentuva kumppaniverkosto sekä useat eri järjestelmät jatkuvan kiireen lisäksi eivät ainakaan helpota järjestelmällisyyden alkuun lähtöä. Kasvussa ja jatkuvassa muutoksessa hyvin hallitusta tuotetiedosta on iso apu. Useiden versioiden, tuotevariaatioiden ja projektikohtaisen muutosten järjestelmällinen hallinta on avainasemassa tehostettaessa toimintaa, unohtamatta työnkierron avoimuutta. Tehokas ja yksinkertainen tapa tallentaa, jakaa ja löytää tuote- ja projektitieto on yhä keskeisemmässä roolissa kun halutaan menestyä.

Muistelen että joskus 2000-luvun alkupuolella softapiireissä CAD-ohjelmistobisnestä pidettiin jotenkin auringonlaskun alana. Kaikilla oli jo ohjelmisto, jolla suunnittelu sujui. Mitä muuta ja mitä uutta vielä tarvitaan? Mutta kuinkas kävikään…Mallintaminen on keskeisemmässä roolissa kuin koskaan ennen ja sitä tehdään aina vaan enemmän. Tarkemmin ja yhä isompia kokonaisuuksia. Voi sanoa, että CAD ja sillä tuotettu virtuaalimalli on sydän, joka sykkii elämän tietomalleille, virtuaalimaailmoille, tuotantoautomaatiolle ja roboteille. Vertexissä olemme kehittäneet jatkuvasti uusia tapoja yhä tehokkaampaan mallintamiseen. Eri toimialoille juuri niitä käytäntöjä, joita suunnittelijat päivittäisessä tekemisessä tarvitsevat. Tässäkin mielessä tiedonhallinnan rooli korostuu ja tukee CADiä. Mallit ja niiden versiot eri variaatioineen löytyvät nopeasti ja pysyy hallinnassa. Isot kokonaisuudet tallennetaan tiedonhallintajärjestelmään ja suunnittelija voi ottaa käyttöönsä vain tarvitsemansa osat. Ja tuote- sekä projektitieto on koko ajan muun organisaation käytettävissä, kaikkialla.

Vertexillä on visiona paras asiakas- ja käyttäjäkokemus. Haluamme kaikin tavoin huolehtia siitä että asiakkaillamme on parhaat mahdolliset tuottavuuden ja kasvun edellytykset. Selkeä tavoitteemme on edelleen nopeuttaa ja tehostaa suunnittelua ja tiedonhallintaa. Ohjelmistojemme helppo oppiminen ja niistä maksimaalisen hyödyn varmistaminen yhdessä, on palvelumme keskiössä. Hyvin hallittu, oikea ja tarkka tieto siten että se on kaikkien yksinkertaisesti käytettävissä on tärkeä osa käyttäjäkokemusta.

Vuosi sitten kysyimme asiakkailtamme kokemuksia palveluistamme. Tukipalveluun, chattiin ja tuotedokumentaatiosivustoon niiden käyttäjien keskuudessa oltiin varsin tyytyväisiä. Toiveita saatiin siitä, että videot voisivat painottua enemmän tyypillisempiin ongelmatilanteisiin ja niiden ratkaisuihin. Asiakaslehdessämme koettiin olevan hyvää yleisluontoista luettavaan. Toivottiin, että aihealueet painottuisivat toisinaan asioissa hieman pintaa syvemmälle. Suurin osa käyttäjistä piti uutiskirjettä yleishyödyllisenä tiedotusvälineenä. Saimme arvokasta tietoa kehityskohteista ja uusia palveluehdotuksia. Tästä on hyvä jatkaa. Haluamme pitää asiakkaistamme hyvää huolta - we care!

Uusi aika alkoi Vertex Uutisillekin. Lehtemme uusin numero on nyt julkaistu verkossa, uudenlaisena ja helposti luettavana ja jaettavana. Sisältö on edelleen täyttä asiaa: tuotteidemme uusien versioiden esittelyä sekä inspiroivia asiakastarinoita. Onko sinulla juttuvinkki? Kerro se meille niin teemme siitä yhdessä tarinan helposti jaettavaksi sinullekin.

Uusia käyttökokemuksia voit tarjota Vertex malleihisi nyt myös VR-laseilla, jotka liitetään suoraan CAD työasemaasi. Verkon kautta mallisi voit jakaa Vertex Showroom -palvelussa. Sinne voit tallentaa Vertex mallin .dae muodossa ja jakaa sen katseltavaksi kaikilla laitteilla. Katso miten täältä.

Uuden ajan kynnyksellä on paljon uusia mahdollisuuksia parantaa asiakas- ja käyttökokemusta sekä luoda uusia palveluita, kasvua ja tehokkuutta. Tule mukaan ja tehdään yhdessä ylivoimainen palvelukokemus ja menestytään.

Comments