Back

Onko keittiön myyminen digitaalisesti mahdollista?

Käynnissä juuri nyt on kaikkien aikojen suurin myynnin ja samalla ostamisen murros. Asiakaskokemus on digitaalisen aikakauden ja ostovallankumouksen aikana ainut tapa erottua ja menestyä kilpailussa. Ajallemme tyypillistä on tarve päästä oikean tiedon lähteelle mahdollisimman nopeasti vieläpä omalta kotisohvalta alustariippumattomasti. Asiakkaat tekevät itsenäisesti toimittajien esikarsinnan verkossa, joten ärtymystä saattaa syntyä, jos kivijalkakaupassa myyjä aloittaa peruskysymyksillä. Asiakas olettaa, että myyjällä on tietoa juuri hänen asiastaan. Seuraten tätä asiakkaan digitaalista jalanjälkeä myyjän tulee toimittaa asiakkalleen wau-efektin synnyttävä ostokokemus sekä olla mukana, kun asiakas tutustuu suunnitelmaan. Asiakkaan muutostarpeisiin pitää reagoida ripeästi ja hoitaa kauppa kotiin. Kerron tässä blogissa tämän olevan mahdollista 3D-keittiösuunnittelun avulla.

Keittiötoimittajien kilpailukykyä parannetaan tekemällä suunnitelman julkaiseminen myyjälle vaivattomaksi. Nykyaikainen ja havainnollinen tapa on jakaa 3D-suunnitelma verkossa virtuaalisesti. Asiakkaan kiinnostuksen kohteista ensikontaktin aikana myyjän verkkopalvelussa tulee jäädä jäljet. Nämä jäljet tulee hyödyntää ja yllättää asiakas positiivisesti olemalla valmistautunut neuvotteluun ja näin luoda ilahduttava asiakaskokemus. 3D-suunnittelujärjestelmästä viedään nappia painamalla valitut tarjousvaihtoehdot visualisoituna verkkopalveluun, jossa asiakas sukeltaa omaan suunnitelmansa omalla laitteellaan, kokee värit, tilan toimivuuden ja mittasuhteet sekä tekee valintoja haluttujen vaihtoehtojen kesken.
Muutosvuoropuhelua käydään reaaliaikaisesti myyjän ja asiakkaan välillä. Halutut ominaisuudet lisätään nopeasti keittiösuunnitelmaan. Asiakas tekee merkintöjä suunnitelmaan ja palauttaa sen myyjälle tilausta tai tarjousvaihtoehdon muuttamista varten. Tarvittaessa asiakas muuttaa materiaaleja itse myyjän antaman hintaraamin sisällä.
 

Virtuaalitodellisuutta päästään hyödyntämään kotona tai myymälässä ja näin vähennetään malliryhmien määrää myymälässä mikä mahdollistaa pienempien näyttelytilojen käyttöönoton.
Asiakas kohtaa unelmansa ja inspiroituu. Hyvä kokemus tekee asiakkaasta fanin.
Myyjä liittää suunnitelman referenssinä omaan virtuaaligalleriaansa ja jakaa tietoa tästä sosiaalisessa mediassa saadakseen lisää yhteydenottoja verkkopalveluunsa.

 

Next
Comments
No comments yet. Be the first.